גפני ל'קול חי': "נילחם בכל הכוח לפתור את מצוקת הדיור בציבור החרדי"

    איתי גדסי 1 Comment on גפני ל'קול חי': "נילחם בכל הכוח לפתור את מצוקת הדיור בציבור החרדי"
    8:53
    03.05.24
    בנצי לייזרוביץ No Comments on הדיירים הונחו להסתגר: שריפה פרצה בבניין בירושלים

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    חבר הכנסת משה גפני אומר הבוקר בראיון ל"קול חי" כי בכוונתה של 'יהדות התורה' להילחם כעת בכל הכוח כדי לפתור את מצוקת הדיור בציבור החרדי, כפי שמופיע בהסכם הקואליציוני.

    "אחרי שסיימנו את הטיפול בנושא חוק הגיוס, ותקציב המדינה, הגיע הזמן להמשיך הלאה בקיום ההסכם הקואליציוני – שם כתוב מפורש שיינתן מענה למצוקת הדיור בציבור החרדי", אמר גפני הבוקר ל"קול חי".

    יצוין, כי לפני כשבועיים אמר שר האוצר משה כחלון כי אין צורך בתכנון מיוחד של עיר או שכונות לחרדים, בשל חלקם הקטן באוכלוסייה, דבר שקומם את חברי הכנסת.

    אמש השיב שר הבינוי יואב גלנט לשאילתה של ח"כ מנחם אליעזר מוזס במליאת הכנסת בסוגיית הדיור למגזר החרדי.

    מוזס קבל בפני השר גלנט: "אמרת משהו בנושא רובע ד' ורובע ה', החרדי והחילוני. אני מבין שמדובר על הפשרה שבית-שמש תהיה גם לחילוניים, אבל איפה הסימטריה? כשאני מסתכל על רשימת השיווקים, 153,000 יחידות דיור בכל רחבי הארץ כולל קריית גת 10,000 יחידות דיור, ראש העין 10,000 יחידות דיור, מתחם תל-השומר – 11,500 יחידות דיור, אור יהודה – 3,000 יחידות דיור, אשקלון – 11,000 יחידות דיור, כל הדירות הללו מתוכננות במגדלים, בבניינים רבי קומות  כדי  שחרדים לא יוכלו לרכוש שם. בניינים ללא סוכות, וגבוהי קומות אשר החרדים לא יכולים לעלות אליהם בשבת. איפה הסימטריה? בבית-שמש אנחנו שומעים קולות: "תנו גם לנו, לחילונים", אבל אני חושב שהקריאה שצריכה להישמע היא "תנו גם לנו, החרדים".

    הרב מוזס המשיך. "17500 יחידות דיור משווקות בקריית גת, 5,000 כבר שווקו. בכרמי גת עומדים לשיווק של 2,500 ועוד 10,000 יחידות דיור שגובלות כבר במתחם של הקריה החרדית, שם יש תשתיות חרדיות, והיה טבעי לומר, אם בבית-שמש אנחנו מציעים לחילונים, תנו לנו בקריית גת משהו, תנו לנו 2,000 יחידות דיור בקריית גת שם המחיר הוא לא כמו בית-שמש, מחירי פיתוח שם נמוכים יותר. הרי קריית גת מישורית. אבל יתרה מכך, ב-2012, מחירי הפיתוח ליחידה עמדו על 142,000 שקלים לעומת 300,000 היום. שמעתי מה שאמרת, אבל זה לא מובן, הרי גם אז היו קברים וגם אז הייתה קרקע לא ישרה!

    השר יואב גלנט השיב שוב ושוב כי משרדו לא מדיר שום מגזר וכי כדי להוזיל מחירי פיתוח יש צורך במימון של משרד האוצר.

    כפי שזה נראה לכאורה כעת, גלנט לא מתכוון לפעול באופן ממוקד ולטפל במצוקת הדיור במגזר החרדי, ולפנינו מלחמה חדשה של הח"כים החרדים.



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      הרב גפני צודק! איפה ליצמן בסיפור?
      טוב עשה הרב גפני שלא הזכיר בנשימה אחת שגם את הבעיה בחינוך פתרנו
      אנחנו שם בתחילת הדרך במעלה הצוק